Hungarian XC Open 2006

Régi jól bevált helyre tértünk vissza a 2006 évi utolsó rangsoroló versenyre. Ismert terep, gyönyörű hely, mi kellhet még? Hát pl. jó idő...

Atessel, Bécivel, Burányi Lackóval laktunk együtt Renátánál, ami nem egy olcsó, de jó szállás. Sajnos az idő nem fogadott minket kegyeibe, így az első napot futballal és nem repüléssel töltöttük. A nap amúgy repülhető volt, de igen erős volt a szél. A második nap sokkal rosszabbnak tűnt, így azon a napon sem volt repülés, csak lesiklottunk a hegytetőről, miután elment a brutál jégeső.

A következő napra kiírtak 34km-t, de full zárt felhő volt, így csak egy nagy siklás lett belőle. Ekkor igen el volt kedvetlenedve a banda. Én Rácz Balival szálltam le Volarje elött, a többiek is pár km-en belül szétszórva, így érvénytelen lett a nap.

3 napi szar ido után úgy nézett ki, repülhető az idő, csak a szél erős. Átmentünk egy Lijak nevű startherlyre, ahol 500m szintkülönbség volt, hosszú gerinc, ideális a magunkfajta lejtőzős gyíkoknak. Több napja tudta a szervezőbizottság, hogy ma valszeg oda megyunk, de a gps-eket csak reggel gyűjtötték be. Kiértunk a starthelyre ami 80km-re van Tolmintól, a gps-eket hátrahagyva, hogy ahogy feltöltik, hozzák. Valami úttorlaszra hivatkozva a megérkezésünktől számítva 2 óra múlva érkeztek meg a gps-ek (kb. 2 órakor) Déltől kettőig a hobbypiloták kockára repülték a fejüket, mi lincshangulatban várakoztunk a GPS-ekre. Közben érdeklődtünk, hogy legalább a feladat megvan-e, hogy ahogy megjönnek a gps-ek, felírjuk a feladatot, azt toljuk. Azt mondták, persze, ehhez kepest amikor megjöttek, akkor ültek neki a feladatnak. Raadasul azt mondták, hogy erős a szél, ezért nem megyünk, holott egy '98-as UP Vision is haladt előre...

14:45-kor nyitott az ablak, 15:20-kor nyitott a startjel. Mivel késésben voltunk, ez a különbseg elég sok volt, így az egész mezony a startjelnél várakozott/tekert/lejtőzött vagy 20 percet. Nyitott a jel, full gázon zúztam. Első forduló 3 km-re, utaná vissza 5 km. A masodik fordulónal 6iknak fordultam, viszont visszanezve a gerincre senki nem emelkedett. A kovetkező pont a leszalló volt, 2-kmre a gerinctől emiatt nem mentem ki a kovetkezo pontra, hanem probáltam a gerincre visszamenni, hátha mire odaérek, beindul az idő. (Nomeg Valic is oda tolta, gondoltam csak nem hibázza el :-)) ) Marha alacsonyan értem be, fel kellett lejtőznöm. Egymagasságba került az egész mezőny, és ismét egy helyre. Kitoltam a pontra, marha alacsonyan, majd megprobáltam visszaérni. Nagyon alacsonyan értem a gerincre, egy ket facsúcs felett 2m-re mentem el. Amig tudtam kitartottam, de az ido megállt, és visszamentem a leszállóba leszállni. >p>A többieknek majdnem pont ugyanez a storryja, csak volt aki nem ért már vissza a leszállóból a gerincre, hanem egyből letette magát, van aki lassabban, de ugyanezt csinálta. A komplett mezőny ott szállt le, a nap mégis érvényes lett, mert 20% 15km felett repült. Én vmi 14.6-ot toltam. Ez főkepp azért fájó, mert ha időben feltöltik az új fordulópontokat, és délben tudunk menni, akkor egy marha jót tudtunk volna repulni. Maga a repüles remek volt, mégis mindenki nagyon-nagyon csalódott.

Másnap megint Lijakra mentünk. Szuperül nézett ki az idő, kiirtak 47-kmt, kb 8 fordulóponttal. Sok lejtőzés után tudtunk csak kitekerni, de elég dobálós volt, mindenki össze-vissza lengedezett. A startjel nyitáskor az egész sivabu banda együtt volt, mindenki elindult a pont fele, de én okosan egy tekerő bolyt választottam inkább és nem mentem velük. A brigád lecurrant a lejtőre vissza, én az űrben tekertem, legnagyobb pofával, de a végén jól pofára estem :-) Az törtent ugyanis, hogy a nyitás után rögtön elkezdtek az ernyők a leszálló felé menni. Nem értettem a filmet, de aztán ahogy elkezdték csukni a füleket vágtam, hogy lefújtak a napot. Akkor néztem körbe, és láttam meg, hogy tök közel hozzánk ordenátor eső hullik. Akik lent currantottak, azok gyorsan le tudtak menekülni, a fentiek kesőbb, igy nem tudtam összepakolni az eső elött. Termeszetesen a visszaszállító busz valahol fenetudjahol volt, igy kukából guberált kartondobozból hefteltünk tetőt a fejünk fölé.

Este a szervezőbizottság valami fergetegpartyt szervezett a kempingben, de mi Atessel a szomszéd faluba mentünk biliárdozni, ahol "féláron" játszottunk ;-))

Végre bejavult az idő! Csütörtökön 55.6km-t irtak ki, amit ketten repültek meg: boldog, boldogtalan. Az egész völgy emelt, tekerni nem kellett (volna) a kerítés kolbászból volt, csak tolni kellett. A csapatunkbol sajna 3-an mégsem csinálták meg a feladatot. Misi Lackó mentőernyőt dobott a feladat elején, valszeg valami gáz van az ernyojevel (Kiderült, tényleg van). Ez eléggé megrázta a csapatot, ugyanis 3-an (Elek&Beci és én) tekertünk felette, és nem volt semmi infonk. Vegül kiderült, hogy szerencsésen fára esett, kutya baja, de Elek nem tudta rendezni a dolgot magában, és elment leszállni. Mi Bécivel Ates nyomába eredtünk, szépen beértuk, majd el is hagytuk. Sajna Ates volt a harmadik, aki nem volt célbaéro, azaz beért, csak a fordulópontokat 400m helyett 1km-re vette, holott csak az első cilinder volt 1km-es. Az ernyőkülönbségekből adódóan Bécitől is elszakadtam, es 20 perccel elötte jöttem be. A nap szenzációja mégis Burányi Lackó volt, akinek ez volt az első célbaérése, Béci után kb 40 perccel. Az történt ugyanis, hogy egy fordulópont hiányzott neki, és a leszálló felett alacsonyan volt már, mikor Bélával üvöltve a rádióba visszazavartuk a hegyre, hogy azonnal lejtőzzön el a pontig meg vissza. Szerencsére elég hathatósan üvöltöttünk, így elindult a pontra, meg is csinálta, majd visszatolta a célba.

Az utlosó nap rettentő rossz volt nekem. A starthelyen nagy frontstallal kezdődött a repülésem ami a tegnapi Misi Laci mutatvány után jobban megérintett. Elég parásan, és marha lassan haladtam ezután, az idő meg rázott és dobált engem, de nagyon. Ebben közrejátszhatott az is, hogy az ernyőt néztem nem a tájat, így még nehezebb volt az ernyőt kezelni. El kellett telnie vagy egy órának, mire rendeztem a gondolataimat. sajna utána az egész csapat majdnem ugyanott esett le, mi Burányi Lacival toltuk a legmesszebb, 44km-nyit a 71km-es feladatból.

A legfájóbb az, hogy Ákos Zsuzsival lejtőztünk egy erdő feletti kis dombon, ahonnét elkezdtünk továbbsiklani, csakhogy én elötte másfelé is kikóstoltam, így alacsonyabban indultam, mint Zsú. Ennek az lett az eredménye, hogy ő az erdő utáni domb tetejére ért be, ahonnét továbblejtőzve kitekert, és tolt még vagy 20km-t, én meg a domb oldalába érkeztem, és lerohadtam. Mega pech volt, nagyon-nagyon bosszús voltam emiatt.

Összesenjében amilyen rosszul indult az eleje, olyan jól fejeződött be a vége repülés szempontjából. Volt egy fergeteges napunk, amiért érdemes volt kijönni. Valamint érdemes az ott készült fotókban gyönyörködni.

 


 Photos/Képek az idei versenyről