Switch to En

Vitosa: Stockholmi utunk

2006-ban se állunk le az utazással, idei első utunk Stockholmba vezetett. Petinek szakmai út volt, nekem mint kísérőnek inkább városnézős, lazítós. Még itthon vettem egy szuper turista térképet és egy könyvet Stockholmról, így amikor kiértünk már majdnem kész tervünk volt a városnézéssel kapcsolatban. Szombaton és vasárnap együtt róttuk az utakat aztán hétfőtől én egyedül jártam a várost, amíg Peti a tanfolyamon ült.

Stockholm és Budapest között a legszembetűnőbb különbség, hogy az ottani házak színesek, maximum 6 emelet magasak és az embereken is egyértelműen látszik, hogy jóléti társadalomban élnek. Tudtátok egyébként, hogy a város 14 szigetre épült? A legkisebb szigeten is van legalább 1 épület, ilyen pl. a parlament épülete, ami egymagában elfoglal egy szigetet. Ezek között természetesen hidakon keresztül lehet mászkálni, és a legtöbb látnivalóhoz könnyed gyalog túrával el lehet jutni. (Vagy legalábbis ha az embernek a centrumban van a szállodája ;)).

Én szinte minden nevezetes épületet meglátogattam, bár nem mindegyiket tudtam belülről is megnézni, mert éppen akkor nem volt idegenvezetés. De ami a legjobban megragadott, az a stockholmi városháza, a Stadshuset, ahol minden év december 10-én tartják a Nobel–díj átadási ünnepséget. A városháza ún. arany-termében elég sok humort (bár én inkább bakinak mondanám) lehet felfedezni a különböző karakterek ábrázolásában. Hogy csak egyet említsek: egy rendkívül fontos városatya feje pl. már nem fért ki a falra, mert a mozaikokat alulról kezdték el rakni és elszámolták magukat. Tehát látszik a ló és a rajta ülő fontos férfi a nyakáig, de a feje lemaradt...:)) A városházán kívül még láttuk a parlamentet (Riksdagshuset), a Királyi Palotát, az Opera Házat (Kungliga Operan), voltunk múzeumokban is (Vasamuset, Nordiska muset, Armémuseum) és megnéztünk egy csomó templomot is. Ezeken kívül persze el kellett menni az IKEA-ba is és volt egy nap, amikor az áruházakban barangoltam, nézelődtem.

Kipróbáltuk az éttermeket is, nem csalódtunk. A szarvashús nagyon finom és a tengeri herkentyűket is istenien készítik.

Teljesen meg voltunk elégedve a várossal, az emberekkel, nagyon jó élmény volt! Egyszer majd talán visszalátogatunk egy nyári időszakban.

Hej da Stockholm!

Photos/Képek

Video az őrségváltásról (30 822 KB)