Eged Kupa, 2005

2004 Augusztus óta szinte semmit nem repültem, ráadásul a verseny elött még nem is tudtam kipróbálni az új WoodyValley X-Rated III beülőmet. Így vágtam neki az év első versenyének Egerben.

Lelkiismeretfurdalásom volt amiatt, hogy teljesen elhanyagoltam ezt a sportot, amit annyira szeretek, és minden mással foglalkoztam ahelyett, hogy kimentem volna repülni, hogy formába lendüljek, valamint rendesen beállítsam a beülőmet. 1ó 15p-t repültem egyszer Óbudán, a verseny elött 3-4 héttel, és ennyi volt az egész eddigi produkcióm. Szegedi Mikinél beállítottuk a beülőt, de ugye amit földön állít be az ember, az egész máshogy néz ki a levegőben.

Elek Zoli lakókocsiában szálltunk meg Kovács Bécivel, ahol hárman ugyan elfértünk, de mivel a WC és fürdés nem volt bent megoldható, következő alkalomra visszatérek inkább az apartman bérlésre. Burányi Laci is nevezett a versenyre, Hegyi Kari pedig szintén lejött velünk repkedni, bár ő versenyen kívül. A csapat további tagjai a Horvát srácokból álltak, Habby, Damir és Trgovec, akik szintén velünk lógtak.

Első versenynapon a földön próbáltunk állítani a beülőmön, aminek az lett a következménye, hogy start után szinte álltam a beülőben. A gyorsítót ki sem tudtam próbálni, lényegében indulás után két fordulót téve megcéloztam a leszállót. Ez a nap amúgy érvénytelen is lett, mivel nem volt olyan az idő, hogy valaki is el tudjon tekerni a starthelyről. Csúsztam mégegyet, ekkor már jobb volt az ülőpozícióm, de a gyorsítóval gondjaim akadtak, valahogy nem húzta le a hevedereket.

Második nap jobbnak tűnt az idő, biztosak voltunk benne, hogy lesz érvényes nap. Délkeletről startoltunk, mint első nap, és egy törtvonalú céltávot írtak ki Miskolc irányában, Szikszó céllal. A szél elég erős volt, és ahogy elkezdtem tekerni, egyből Észak felé sodródtam (mint mindenki) és arra gondoltam, hogy a feladat kitűzését rosszul csinálták, mert ha Bélapátfalva felé kellett volna repülni, az sokkal egyszerűbb lett volna. Pár ernyőt az elején láttam eltűnni, de arra gondoltam, hogy az nem vészes, a nap érvénytelen lesz, mert senkinek nem megy az eltekerés. A levegőben végig a gyorsító beállításával foglalkoztam, és miután rádióban hallottam, hogy Elek, Béci, Burányi Laci leszálltak, gondoltam én is leszállok, és állítok a gyorsítón. Ekkor vettem észre, hogy egy nagyobb csapat elkezd kitekerni a feladat irányába dőlő termikkel. Na, gondoltam egyet, lehet, hogy mégis érvényes lesz a nap? Így elindultam én is arra a termikre, majd sebtiben kitekertem majdnem 1600-ra ahol vége is volt a liftnek. Ezután elkezdtem siklani a feladat kurzusán, de mivel végig a gyorsító állítgatásával voltam elfoglalva, nem is néztem hogy halad a mezőny. A fordulópont elött elvesztettem a kék UP ernyős pilótát, aki jó szolgálatot tett nekem, hisz a siklás végén csak azt kellett figyelnem, hogy ő hol teker, és odarepülni, így volt lehetőségem bajlódni a gyorsítóval. Mivel magamra maradtam, mégegyszer kitekertem, de az égbolt bezáródott felettem, így nullázva némi siklás után leszálltam 40.5 km-t repülve, ami később mint kiderült, az ötödik helyre hozott be engem a 74 pilótából.

Ezután jött két esős nap, rommá ázott a reptér, és a legnagyobb dagonyában vártuk, hogy ismét legyen versenynap. Ráadásul sikerült beszedni vmi vírust, amitől Elekkel két-három napig szenvedtünk.

Szerdán kiírtak egy feladatot, de az idő elég gyenge volt, és a legtöbb pilóta kikoppant kb. 8-kmnél. Koppány nyerte a napot vm 28 km-rel, de nagyon kevés pontot adott a nap. Én ostoba elsőnek indultam, mert a többiek maguk elé engedtek, és mivel azt hallottam, hogy nyugati a szél, start után nyugati irányba fordultam ki, aminek gyors lerohadás lett a következménye. Partizer Csabival jöttem fel a második körre, de ekkor már késő volt, így minimumpontot kaptunk ezen a napon. Elek és Béla Cserépfalunál, 8km-t repülve szálltak le, Burányi Lackó pedig a leszállóba végezte sokunkkal.

Csütörtök-péntek megint rossz idő, a kedvem teljesen elment, hisz feleslegesen vettem ki egy teljes hét szabadságot.

Szombatra aztán ismét kiírtak egy feladatot, déli irányba kellett repülni, és szinte az egész mezőny egybe maradt az elején. Kb. 50-en tekerünk egy helyen, csodálatos látvány volt. Aztán persze szép lassan kikoppantak a pilóták, és a rutinosabbak csúsztak csak tovább. Én egy ilyen bollyal szálltam le 33km-es repülés után, és mivel csak Barth Sanya ért be a célba, ez a 33km a 12-ik helyre való visszacsúszásom után a 8-ik helyre repített vissza.

Ezzel az eredménnyel elégedett is lettem volna maximálisan, hisz a terv úgy volt, hogy az első húszba kéne bentlenni. Vasárnap semmi napsütésben hosszú vergődés után mégis kiírtak egy feladatot, aminek én nagyon-nagyon nem örültem, mert tartottam tőle, hogy egy ilyen lutris napon simán visszaeshetek egy csomó helyet. De nem ez történt. A startsorrend miatt amikor én elstartoltam beindult egy kicsit az idő, el is tudtunk tekerni egy bollyal, de a többiek ottragadtak a lejtőn, és teljesen bebukták a napot. Hol okosan lassan haladva, hol kockáztatva alacsonyan haladtam előre. Kovács Béci, Varga Dénes, Susán Peti és még egy-két pilóta volt az én bolyomban, de szép lassan kikoptak mellőlem, így egyedül vettem célba az élbolyt Kisgyőrnél. A Kisgyőr mellett "magasodó" domboldalban értem be az élbolyt, Barth-Rácz-Forgó-Mario-Vértes csapatot, de sajnos vagy rosszul tágítgattam, vagy bénán tekertem vagy szerencsém nem volt, lényeg az, hogy ők rám tudtak verni még pár száz métert, és besiklottak a Miskolci Cora-hoz a célban, míg én a Kisgyőr utáni borzasztó hosszú erdőség felett kb. 680-ról kezdtem meg a siklást az erdő vége felé. Ultranecces volt a dolog, hisz semmi leszálló nem volt, csak erdő, és magasfeszültségű vezeték, de szerencsére jól számoltam ki a siklást, és az erdő végén egy weekend telek kertjébe némi lejtőzés után sikeresen leszálltam. Nagyon örültem, hogy épségben megúsztam, mivel csak az az egy leszálló volt ott a környéken. Később persze sajnáltam, hogy nem értem be a célba, de végeredményben hatodik lettem, és ha beérek sem lettem volna előrébb.

Összesítésben a hatodik helyen végeztem, ami csúcsszuper, nem is álmondtam volna ilyen jó eredményről. Úgy néz ki, a jó taktika és a versenyrutin többet számít, mint az ernyőkezelési és távrepülési rutin. Hála Istennek az idő is nyugodt volt, semmi rázós szitu, semmi dobálás, semmi lee oldal, csak nyugodt repkedés.


Results/Végeredmény

Official Eged Cup Website/Hivatalos Eged Kupa Oldal"