Croatian Open 1 days flight

Az FAI honlapján találtam ezt a versenyt, és miután kiderült, hogy Ivanec Budapesttől csak 270 km-re van, eldöntöttem, hogy elmegyek erre a versenyre. Sajnos a munkám nem tette lehetővé, hogy végig ott maradjak a versenyen, ezért csak az első két napra mentünk le Békei Tommal és Tóth Atessel.

Hajnali 3-kor indultunk, és fél 7-re ott is voltunk Ivanecben. Egyedül Varazsdinnál kavarogtunk, mert elég gyengén van kitáblázva a város. Ivanec kellemes kisváros, két hegy is van ott 15km-re egymástól. Ravna Gora délies irányokra, Ivanscica északkeleti szélre jó. Szintkülönbség 400 ill. 600m. Mario Habek a szervező nagyon kedvesen fogadott minket, és az egész Horvát csapat nagyon közvetlen és pozitív volt hozzánk.

Első nap 9-kor felszállítás, ablak nyit 12:30-kor, markpoint-ot ami kb. 4km-re volt 13:15-től lehetett elhagyni. A hegy mellett nagyon jó termikeket találtunk, de a dombosabb rész fölé érve nagyon küzdelmes volt a fentmaradás. Tom megpróbálta megkerülni a dombságot, félúton kikoppant, de így is majdnem a versenyzők felét sikerült maga mögé utasítania. Atessel együtt próbálkoztunk a nem indultunk el megkerülni a dombot, hanem elötte próbáltunk kitekerni a buborékos liftekben. Ates nem volt benevezve, ezért ő a dombnál (nálam sokkal ügyesebben) kitekerve visszafelé indult el, és összesen kb. 3 órát repült, igaz, hogy nem arra, amerre a verseny ment.

Én a dombokon átvágva sok küzdelem árán eljutottam a síkságig ahol 400m-ről csak az ima segített, hogy kapjak egy gyenge buborékot, amivel tovább tudok jutni. Sajnos azonban még a Jóisten sem tud mit tenni az emberi ostobasággal szemben, ugyanis a fél körön fogott buborékomban - valamilyen azóta is rejtélyes oknál fogva - megpróbáltam tekerési irányt változtani, ami ugye azonnal elvész ilyen esetben. Így leszálltam a második fordulópont elött 8km-rel, de mivel szembeszeles volt a feladat, sokan még eddig sem jutottak el. Összesen 20km-t repültem 1ó56p alatt, ebből azért látszik, hogy elég kemény nap volt. 8-ik helyet szereztem meg aznap, szériaosztályban 5-iket.

Croatian Open 2 day flight

Másnap borús volt az ég, nem sütötte át a nap a felhőt, de azért kiírtak egy feladatot Ivanscicáról. Nem is értettem igazán miért, hisz mindenki csak lesiklott. Megmondták hol a leszálló, ahol felvesznek minket, ezért egyből oda is mentünk. Később a versenybizottság levitte a minimum distance set-et azaz a minimum távot 2km-re, így érvényes lett a versenynap ;-))) Ez különösen vicces, mivel az első helyezett, aki csodával határos módon mégis belefutott egy emelésbe, 7km-t repült, amivel magasan verte a mezőnyt. Ha tudtuk volna, hogy ezt a napot is megadják, siklottunk volna talán egy 3-4km-t is ;-))) Ezzel a nappal én nem javítottam a helyezésemen, de Tom elé került két pilóta, így ő visszacsúszott a 23-ik helyre. Meg sem vártuk a napi kiértékelést, délután indultunk haza Budapestre.

Mindannyian kiválóan éreztük magunkat, és sok tapasztalatot gyűjtöttünk:
1. Buborék tekerési irányát SOHA ne fordítsd meg, örülj, hogy megvan!
2. Végre megoldódott a GPS navigálási hibám. A térképnél a Track fel és nem az Észak felül opciót kell állítani, úgy egyből látja az ember, hogy hová kell tartani.
3. Amíg nincs lefújva a verseny, addig igyekezni kell a feladatot repülni, még akkor is, ha ez csak egy lesiklás, mert lehet, hogy a lesiklást is mérik ;-)

Köszönetet kell mondanom Mario Habek-nek a szervezőnek, aki nagyon gondosan ügyelt arra, hogy mindenünk meglegyen, és egy igazán szép élménnyel gazdagodjunk. Ezenkívül köszönet illeti Natasa Zezelj-et is, aki mindig megosztotta velünk helyi tapasztalatait, és segített a tolmácsolásban.

Ismét külön köszönet a Jóistennek, aki meghallgatta fohászaimat, és a megfelelő ütemezésben küldte a termikeket. Ha ő nem segít, talán még a dombos részen sem jutok át.


Results/Végeredmény (after the 2nd day)

 


  Photos/Képek a versenyről